ΜΑΝΑ ΜΟΥ..ΜΑΝΑ..

ΜΑΝΑ ΜΟΥ..ΜΑΝΑ…
(αναδημοσιευση απο 30-3-2009)

Το καταπληκτικό αυτό τραγούδι είναι Βυζαντινός Ύμνος της Μεγάλης Παρασκευής από το Λίβανο. Την απόδοση στα ελληνικά την έκανε ο Γκάτσος. Η φωνή του Χρύσανθου ήταν ότι το καλύτερο για την ερμηνεία, που έχει μέσα της όλη τη βυζαντινή παιδεία και εμπειρία.

 

Το κομμάτι αυτό είναι από το δίσκο της Δήμητρας Γαλάνη “Δροσουλίτες” το έτος 1975 (Χριστόδουλου Χάλαρη – Θρύλοι και Θρήνοι του Νίκου Γκάτσου- ερμηνεια Χρυσανθος)

Μάνα μου μάνα
στο δρόμο μου σπείρανε
πέτρα κι αψιθιά.
Μάνα μου μάνα
τα νιάτα μου γείρανε
κάτω απ΄τα σπαθιά.

Ουρανέ μου
στείλε μου νερό
να ποτίσω την έρημο
να φυτρώσει
λουλούδι δροσερό
στο κορμί μου τ΄αέρινο
μάνα μου μάνα
την άνοιξη φέρε μου
πάνω στο σταυρό.

Μάνα μου μάνα
ηλιόλουστη μέρα μου
πότε θα σε βρω.

Ουρανέ μου
διώχ΄τη συννεφιά
να περάσω τα σύνορα
κι ένα βράδυ
πάνω στα βουνά
να χτυπήσω τα σήμαντρα
μάνα μου μάνα
στα χέρια μου σήμερα
καίνε τα καρφιά.
Ουρανέ μου
στείλε μου νερό
να ποτίσω την έρημο
να φυτρώσει
λουλούδι δροσερό
στο κορμί μου τ΄αέρινο
μάνα μου μάνα
τον ήλιο σου φέρε μου
πάνω στο σταυρό.

41 Σχόλια to “ΜΑΝΑ ΜΟΥ..ΜΑΝΑ..”

  1. Καλή εβδομάδα, καλημέρα συνοδοιπόρε.Υπέροχο τραγούδι!!! Σε ευχαριστώ.Να είσαι πάντα φωτεινός, χαρούμενος, δημιουργικός.Άννα

  2. Βίκυ Λέει:

    Καλημέρα… μελαγχολικό αλλά όμορφο!! :))) Καλή εβδομάδα…

  3. Άρτεμης Λέει:

    Ένα πολύ ωραίο μήνυμα …προς μια μάνα …μέσα από μια όμορφη μουσική υπόκρουση ….!!!Πολύ τρυφερό …!!!Πολύ αληθινό ….!!!Μπορώ να στείλω και εγώ ένα μήνυμα στην Μάνα μου …?Μπορώ …!!! Ευχαριστώ ….!!! ( Γιάννης πίνει …Γιάννης κερνάει ….χαχα…)Μάνα σταμάτα να μου… επισημαίνεις να μην καμπουριάζω όταν κάθομαι… και να μην μιλάω ‘’σαν νταλικέρης’’….

  4. Καλημερα θοδωρη!!!!Απο που το ξεθαψες ρε φιλε?Την ημερομηνια τι την ηθελες?Καταπληκτικη φωνη….υπεροχη αποδοση…..οπως και εκεινο που τραγουδαει σε συνεργασια με τον Ξυλουρη…."του χαροντα παραγγειλα…"Ολος ο δισκος καταπληκτικος..ξεχνας τον "μικροκωνσταντινο "με την Γαλανη????Νασαι καλα..που με την παρουσια σου αυτη…μου θυμισες τοσο ομορφα τραγουδια…Παρακληση ομως…να μην βαζεις ημερομηνιες….Ο νοων….νοητο…Καλη βδομαδα φιλαρακι…

  5. καλημέραααα. Εντάξει, είπαμε:τα αγοράκια είστε λίγο έως πολύ κολλημένα με τις μανάδες σας! Ότι θα το ξεφωνίζετε κιόλας, δεν το περίμενα όμως….Πάααααει το τακτ. Όλα στη φόρα…χιχιχι

  6. Αμάν Θοδωρή…άσε να φτάσει πρώτα η Μεγάλη Παρασκευή.Εχω και τις μαύρεςμου,γιατί λείπει η κόρη μου εκδρομή Ισπανίακαιπάντα ανησυχώ,ήρθε και αυτό και έδεσε.Πάντως είναι πραγματικά, και τα λόγια και η ερμηνεία ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΑ.Ανατρίχιασα πραγματικά.

  7. Καλημερα Τεο ,μολις ξυπνισα και τι ακουω? το Χρυσανθο να τραγουδαει αυτο το υπεροχο μεν τραγουδιαλλα εμενα μου θυμισε ενα μαμακια γκομενο που ειχα καποτε,και ελεγα φτουυυυυ γμτ και φευγω απο τη μανα και παω στη πυρα………….Καλη βδομαδα φιλε

  8. Γιανη μου επεται "του χαρου του παραγγειλα" με την συνεργασια των δυο τους..Καλα τι προβλημα εχεις με τις ηλικιες..?ειμαι στε αυτοι που ειμαστε,και σ\’οποιον αρεσουμε..Κοιτα τωρα που θα κατεβω,να παμε για καμμια κρασοκατανυξη..και αστα αυτα..χαχαχα

  9. καλα οτι και να πουμε για τον Χρυσανθο ειναι λιγο….στα ποντιακα ειδικα ηταν απαιχτος!!!!καλησπερα Φιλε μου!

  10. ΧαΜόΓεΛο Λέει:

    Πολύ όμορφο Θοδωρή… Φωνή όλο παράπονο και μελωδία…Όσο για τις ηλικίες συμφωνώ… Τιμή μας και καμάρι μας!!! :)))

  11. zoyzoykaki Λέει:

    Kαταπληκτικη ερμηνεια!!!ομορφα λογια,,,,,<<ουρανε μου στειλε μου νερο να ποτισω την ερημο να φυτρωσει λουλουδι δροσερο!!!>>μπραβο !!μπραβο φιλαρακι !!

  12. Contessa's Λέει:

    Συγκλονιστικά λόγια, υπέροχη ερμηνεία και μια απο τις καλύτερες καταχωρήσεις που έχω δει εδώ, στο σπέις!!! Από μένα Θοδωρή μου, θερμά συγχαρητήρια γι\’ αυτή την επιλογή σου!!! Υ.Γ.: Απο τη μια πλευρά το Μεγαλείο της Μάνας και από την άλλη, το Μεγαλείο της Αγάπης, της Θυσίας για την Αγάπη, της Συγχώρεσης και τελικά, της Σταύρωσης…. κι όλα αυτά για ένα μόνο σκοπό, την ΑΓΑΠΗ στην πιο αγνή μορφή Της!!!!

  13. Βεατρίκη Λέει:

    Θοδωρή μου, είναι υπέροχο! Δεν το γνώριζα. Πωπω συγκινήθηκα και ανατρίχιασα! Και είναι και οι μέρες τέτοιες.. Εκκλησιαστικός βυζαντινός ύμνος λες..από τον Λίβανο.. Αραγε ποιάς εκκλησίας αν οχι της Ορθόδοξης; Κι αν δε κάνω λάθος, στον Λίβανο έχουμε Ορθόδοξουςκαι μάλλον Κόπτες..δεν τα γνωρίζω και καλά αυτά.. Απλά, τα σημειώνω αναρωτώμενη, γιατί αν είναι Ορθοδοξίας ύμνος, πως στο καλό να τον αναγνωρίσουμε, μιας και θα τον έχουμε και μείς εδώ, μα στην αρχαική που γράφονται και λέγονται.! Λέω τώρααα. Νάσαι καλά και σε ευχαριστώ που μου τον γνώρισες.

  14. Αλέξανδρος Λέει:

    καλησπέρα….

  15. Βεαρικη μου φυσικα και ειναι απο την ορθοδοξη Εκκλησια…Βυζαντινος υμνος της ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ λεω..μαλλον δεν το προσεξες.. Λεει "στα χερια μου σημερα καινε τα καρφια !!""μανα μου τον ηλιο σου φερε πανω στον σταυρο"Για τον Χριστο μιλαει !!

  16. EL NIONIO Λέει:

    Μπραβο Theo….και Καλησπέρα.Κάτι που δεν ήξερα και σε ευχαριστώ που το έμαθα

  17. Να και κατι τελειως διαφορετικο!Πολυ ομορφο ακουσμα ..πολυ ενδιαφερον.Σ\’ευχαριστουμε που μας εδωσες την ευκαιρια..!!!!!καλο απογευμα

  18. Βεατρίκη Λέει:

    αΧ αΧ! θΟΔΩΡΉ ΜΟΥ! Για είδη Χριστιανικών Εκκλησίων αναφερόμουνα. Και οι Κόπτες χριστιανοί είναι, οι ίδιοι θεωρούνται μάλιστα και ορθόδοξοι, διαφοροποιούνται από μας τους ορθοδόξους κυρίως στο οτι δεν δέχονται μια οικουμενική Σύνοδο- την Δ\’ της Χαλκιδόνας- όσο για τα άλλα όλα στον Ιδιο Θεό πιστεύουμε , και στον Χριστό και εκείνοι έχουν Πάσχα και Μεγάλη Παρασκευή, ξέρω οτι είναι παλαιοημερολογίτες και ασκούνται κυρίως στον μοναχισμό. Οι Κόπτες Χριστιανοί, είναι κυρίως στην Αίγυπτο και στην Αραβία αλλά μεγάλο τμήμα τους στον ΛίβανοΣτον Λίβανο παραδόξως συνυπάρχουν, εκτός των μουσουλμάνων και πολλές μορφές Χριστιανικών Εκκλησιών ( πες και Αιρετικούς αν θέλεις)που αποτελούν το 40% του πληθυσμού ( Ορθοδοξοι, Καθολικοί, Αρμένιοι ( Καθολικοί και Ορθόδοξοι,, Μαρωνίτες, Κόπτες , Διαμαρτυρόμενοι κλπ)Εκείνο, που στο προηγούμενο σχόλιο αναρωτήθηκα είναι αν το ορθόδοξο λειτουργικό τυπικό ( δηλ με τους βυζαντινούς ύμνους στην γλώσσα που γνωρίζουμε ή αν στην εκεί καθομιλουμένη), το έχουν και οι Κόπτες στις εκκλησίες τους στον Λίβανο ή και αλλού. Θα το μάθω αυτό και θα στο πω , αν ενδιαφέρεσαι Φιλιάα,

  19. Τοτε εγω δεν καταλαβα καλα Βεατρικη μου..τωρα δεν ξερω εαν ειναι στο ορθοδοξο τυπικο λειτουργικο,η στην γλωσσα τους,αλλα θα με ενδιεφερε πολυ να μου πεις..ευχαριστω..

  20. Τσουκνιδιτσα Λέει:

    καταπληκτικο…!!!σ ευχαριστουμε!!!

  21. Υπέροχο!!! Ευχαριστούμε.

  22. ΠΑΝΕΜΟΡΦΟ… Σε Ευχαριστώ….

  23. Ουρανε μου διωξε τη συννεφια να περασω τα συνορα……Καλημερα Τεο

  24. ΒΡΕ ΣΥ ΓΕΩΡΓΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΑΦΗΣΕΙ ΣΥΝΟΡΑ ΓΙΑ ΣΥΝΟΡΑ…ΠΟΥ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΠΑΣ ΠΑΛΙ?ΑΣΕ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΛΛΟΝ ΝΑ ΤΑΞΙΔΕΨΕΙ..!!!!

  25. Georgia Λέει:

    Καλημερα Teo…. μια ωδη στη μανα….πολυ ομορφη αναρτηση…ευχαριστουμε που μας τη θυμησες!!!

  26. ΕΝΑ ΑΚΟΥΣΜΑ ΥΠΕΡΟΧΑ ΓΛΥΚΟ,ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ Theo

  27. Georgia Λέει:

    na sou doso sinxaritiria gia tin oraia kataxorisi theo.einai ena tragoudi pou mou edoses tin efkairia na to akouso gia proti fora kai na me sigkinisis …na eisai kala..kali sinexeia

  28. ΤΙ ΝΑ ΠΩ ΚΑΛΕ ΜΟΥ,ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΕΝΙΩΣΑ ΤΕΤΟΙΟ ΔΕΟΣ ΑΠΟ ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ,ΕΝΑ ΑΣΜΑ,ΕΝΑ ΜΟΙΡΟΛΟ΅Ι…ΝΑ ΕΥΧΗΘΩ ΜΙΑ ΓΛΥΚΙΑ ΚΑΛΗΜΕΡΑ,ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ :-) AN KAI BΡΟΧΕΡΗ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΚΙ ΟΠΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΕΤΣΙ ΘΑ ΠΑΕΙ ,ΕΜΕΙΣ ΑΣ ΦΡΟΝΤΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΛΑΜΠΕΡΗ,ΗΛΙΟΛΟΥΣΤΗ ΜΕ ΤΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ ΜΑΣ…

  29. Οσα συνορα και αν εχω περασει,οσο και αν εχω ταξιδεψει εξακολουθω να λεω…Ουρανε μου διωξε τη συννεφια να περασω τα συνορα!!!!Ειδες? μετα απο τοσο καιρο δεν εχουν αλλαξει και πολλα πραγματα….Καταφερες να με συγκινησεις παλι*(καλο απογευμα Τεο

  30. ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ!!!!!

  31. Thanasis- Λέει:

    Καλησπέρα Theo…..Δεν τα πάω καλά με τα μοιρολόγια και τα βυζαντινά κατάλοιπα….Αλλά να είσαι καλά…

  32. ΔΕΝ ΕΧΩ ΛΟΓΙΑ ΤΕΟ ΜΟΥ,ΥΠΕΡΟΧΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΛΥΓΟΤΕΡΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΩ.

  33. Αφιερωμενο σε ολους τους φιλους,που για τους δικους τους λογους,απομακρυνθηκαν απο αυτον τον χωρο..Ναστε ολοι καλα..και καλη Ανσταση..

  34. Contessa's Λέει:

    Διαχρονικό το τραγούδι με τα πιο συγκλονιστικά, ίσως, λόγια που γράφτηκαν ποτέ, αποδίδοντας το μεγαλείο της αγάπης για τη Μάνα…….τη Μητέρα…..τον άνθρωπο εκείνο που δίνει ζωή απ\’ τη ζωή της, φέρνοντας στον κόσμο μια νέα ζωή….!Πολύ συγκινητική η κίνησή σου, Θοδωρή μου……Καλό Μήνα να έχεις….κι ένα Ευλογημένο Πάσχα, με υγεία και κάθε καλό…!Φιλάκια πολλά μάτια μου.. :))

  35. ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΤΕΟ ΜΟΥ,ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ,ΦΙΛΑΚΙΑ.

  36. Μιχάλης Λέει:

    Καλη Ανασταση Θοδωρακι….!

  37. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ☆ღ ΜΥΡΣΙΝΗ ღ ☆Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Λέει:

    ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΦΙΛΕ ΜΟΥ !!!

  38. ποκαχόντας Λέει:

    μια μικρή παραποιήση θα κάνω…και τίποτα άλλοΜάνα μου μάναστο δρόμο Σου σπείρανεπέτρα κι αψιθιά.Μάνα μου μάνατα νιάτα Σου γείρανεκάτω απ΄τα σπαθιά.μάνα μου μάναστα χέρια Σου σήμερακαίνε τα καρφιά.

  39. Αλέξανδρος Λέει:

    πολύ όμορφο … ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ

  40. Μια………………… όμορφη συγκίνηση!!!!!!Καλό Πάσχα.

  41. vasilis Λέει:

    Υπεροχο εφιερωμα Τεο!Χριστοσ Ανεστη…http://www.fundalauracristina.org.ar/bendiciones.gif

Υποβολή απάντησης

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

